Contact the company:

02143489111

Contact sales:

02143489137

Contact support:

02143489148

02143489149

Company working hours:

Saturday to Wednesday from 9:00 to 17:00

Thursday from 9:00 to 13:00

Address :

No. 7, Unit 1, Sam St.,14 East St., Beyhaghi Blvd., Argentina Square, Tehran

موقع مشکلات لبخند بزنید ، چون ما در کنار شما هستیم .

با ما در شبکه‌های اجتماعی به روز باشید

02143489187

info@sirvansystem.com

۱۲ نشانه‌ای که می‌گویند کسب‌و‌کار ما پول‌خوری دارد + راه‌حل

۱۲ نشانه‌ای که می‌گویند کسب‌و‌کار ما پول‌خوری دارد + راه‌حل

همانطور که خون مایع حیات انسان است و خونزیری ممکن حیات فرد را از او بگیرد، پول هم بدون ‌انکار مایع حیات کسب و کار است. وقتی کسب و کارتان دچار خونریزی یا درست‌تر بگوییم پول‌ریزی شد، پس بدانید که وضعیت آن بحرانی است.

شما می‌توانید جلوی این اتفاق را بگیرید، چگونه؟ به این 12 هشدار خوب توجه کنید و بفهمید که چگونه ‌می‌توانید جلوی پول‌ریزی کسب و کارتان را قبل از آن که خیلی دیر شود، بگیرید.

1- هزینه‌هایتان را پیگیری نمی‌کنید

در مورد این موضوع خیلی دستپاچه نشوید. کسب و کارهای زیادی وجود دارند که پیگیر هزینه‌های خود همچون پول آب و برق، اجاره و حقوق و دستمزد نیستند. به‌هرحال، این مشکل مالکان کسب و کار است چرا که به آنان اجازه نمی‌دهد بدانند چه مقدار هزینه می‌کنند و چه مقدار پس‌انداز. به عبارت دیگر، اگر خرجتان بیشتر از دخلتان است، باید بگوییم که یک فاجعه مالی انتظارتان  را می‌کشد.

چگونه جلوی این اتفاق را بگیریم: هزینه‌های شش ماه آخر خود را جمع‌آوری و بررسی کنید و بودجه‌ای را به آن اختصاص دهید تا بتوانید هزینه‌های خود را پیگیری نمایید. به این ترتیب خواهید فهمید که هر ماه چقدر خرج می‌کنید و اگر خرجتان بیشتر از درآمدتان است، به فکر آن باشید که جلوی هزینه‌های اضافی را بگیرید.

2-  قادر به پر کردن برگه‌های مالیات نیستید

وقتی در مورد هزینه‌ها صحبت می‌کنیم، یکی از بزرگترین هزینه‌های شما مالیات است. اگر نمی‌توانید به موقع دستمزدها یا مالیات بر درآمد را پرداخت کنید، این زنگ خطری است که نشان می‌دهد شما قادر به مدیریت صحیح جریان نقدینگی خود نیستید. همین موضوع باعث می‌شود مجبور شوید هزینه زیادی بابت جرایم مالیاتی پرداخت نمایید.

چگونه جلوی این اتفاق را بگیریم: وقتی بحث از مالیات به میان می‌آید، آماده‌سازی بهترین سلاح شما است. از ضرب‌العجل‌ها مطلع شوید، با مرور آخرین صورت سود و زیان سال گذشته، یک حساب سرانگشتی داشته باشید، گزینه‌های پرداخت را در نظر بگیرید و با حسابدار خود دیدار داشته باشید تا بتوانید برنامه‌ریزی کنید و پول کافی جهت پرداختن مالیات کنار بگذارید.

3- غرق در بدهی کارت اعتباری خود هستید

خودتان را فريب ندهيد. بدهی کارت اعتباری اصلاً چیز خوبی نیست. نرخ بهره بالا است و این کارت‌ها هیچ کمکی به تولید ثروت نمی‌کنند. البته معنی آن این نیست که شما کارت اعتباری تجاری نداشته باشید. در برخی موارد، پرداخت با کارت پلاستیکی می‌تواند مفید باشد. اما اگر به واسطه استفاده نادرست، خودتان را غرق این کارت‌های اعتباری کنید، در نهایت پول زیادی را صرف علایق خود کرده‌اید. این همان پولی است که می‌توانستید صرف سرمایه‌گذاری آینده کسب و کار خود نمایید.

چگونه جلوی این اتفاق را بگیریم: اگر بدهی کارت اعتباری دارید، پرداخت بدهی آن را در اولویت قرار دهید. می‌توانید با پرداخت بیش از حداقل پرداخت در هر ماه، آغاز کنید. در مورد بدهی‌های جدی، ممکن است لازم باشد تعهدی برای خروج از بدهی داشته باشید، پرداخت بدهی را در اولویت قرار دهید، یک بودجه واقعی برای آن در نظر بگیرید، در مورد پایین آوردن نرخ بهره مذاکره کنید و طرز فکرتان را در مورد روش خرج کردن تغییر دهید، برای مثال به جای کارت پلاستیکی از پول نقد استفاده کنید.

4- هزینه‌ها را دیر پرداخت می‌کنید و به صورت‌حساب‌ها توجه ندارید

دو دلیل برای انجام این کار وجود دارد. پول برای پرداخت هزینه‌ها و صورت‌حساب‌ها ندارید یا این که ممکن است پرداخت آن‌ها را فراموش کرده باشید که در این صورت احتمال دارد با قطع سرویس‌ها و مشکلات بعد از آن مواجه شوید. اگر دلیل این کار تنبلی است باید بگوییم جای شرمندگی دارد و شما هر ماه پول خود را دور می‌ریزید.

چگونه جلوی این اتفاق را بگیریم: اگر در مورد پرداخت به موقع صورت‌‌حساب‌ها غفلت می‌کنید، پس به فکر پرداخت‌های ماهیانه خودکار باشید تا صورت‌حساب‌ها به صورت خودکار از حساب شما برداشت شوند. با این روش هرگز پرداخت‌ها را فراموش نخواهید کرد. اگر هم پولی برای پرداخت صورت حساب‌ها ندارید، پس وقت آن رسیده تا در مورد بودجه و برخی سیاست‌های داخل شرکت که ممکن است هزینه‌های اضافی برای شما به همراه داشته باشد تجدیدنظر کنید.

5- فاکتورهای فروش مشتریان با وجود گذشت 90 روز هنوز پرداخت نشده‌اند

به نظر می‌رسد فاکتوری که پس از 90 روز پرداخت نشود، دیگر پرداخت نخواهد شد. در حقیقت تنها 18 درصد این فاکتورها احتمال دارند که بعد از 90 روز پرداخت شوند و اگر شما پول این فاکتورها را دریافت نکنید، پس چگونه می‌توانید هزینه‌ها خود را پرداخت نمایید.

چگونه جلوی این اتفاق را بگیریم: بهتر است یک نرم‌افزار صورت حساب آنلاین تهیه کنید تا هم فاکتورهای الکترونیکی ارسال کند و هم به طور خودکار موعد پرداخت‌ها را یادآوری نماید .

6- مذاکره نمی‌کنید

با وجود این که در معاملات بنگاه با مصرف‌کننده (B2C) برچسب قیمت غیرقابل تغییر است، اما در مورد معاملات بنگاه با بنگاه (B2B) این طور نیست. اگر با فروشندگان مذاکره نکنید و به توافق نرسید ممکن است مجبور به اضافه پرداخت شوید.

چگونه جلوی این اتفاق را بگیریم: همیشه یک پیشنهاد متقابل داشته باشید. از فروشنده کاهش نرخ 5 تا 10 درصدی را درخواست نمایید. اگر پاسخ فروشنده “منفی” بود، می‌توانید به دنبال فروشنده دیگری باشید که درخواست شما را قبول می‌کند. اگر خودتان در این کار تبحر کافی ندارید، از شریک یا یکی از کارمندانتان بخواهید این کار را انجام دهد.
7- با رقبای خود چشم و هم‌چشمی دارید

شاید رقیب اصلی شما یک دفتر کار شیک با آخرین تجهیزات و مبلمان دست‌ساز داشته باشد، اما این بدان معنا نیست که کسب و کار شما بهتر از او نیست. این شرکت‌ها معمولاً تمام بودجه خود را صرف خرید کالاهای لوکس و گرانقیمت می‌کنند، اما دیگر نمی‌توانند در جهت ارتقا کسب و کار خود سرمایه‌گذاری نمایند.

چگونه جلوی این اتفاق را بگیریم: این که بتوانید افراد را تحت تاثیر قرار دهیم، هیچ اشکالی ندارد، اما غیرمنطقی رفتار نکنید. حتماً که نباید مبلمان نو خریداری کنید می‌توانید مبلمان دست دوم سالم داشته باشید یا برای یک مدت محدود لوازم و تجهیزات را اجاره نمایید. یادتان باشد که فقط چیزهایی را خریداری کنید که به آن‌ها نیاز دارید.

8- در مورد حقوق و دستمزدها مشکل دارید

به طور حتم، حقوق و دستمزد دومین هزینه مهم شما بعد از پرداخت مالیات است. بنابراین، اگر نگران پرداخت حقوق کارمندان خود هستید، پس مطمئن باشید که مشکل مالی شما جدی است. و اگر این مشکل ادامه‌دار باشد ممکن است با مشکلات قانونی نیز مواجه شوید.

چگونه جلوی این اتفاق را بگیریم: حقوق و دستمز یک اولویت است. ممکن است مجبور باشید اقداماتی را در جهت پرداخت دستمزدها به طور کوتاه مدت اتخاذ نمایید. این اقدامات می‌توانند شامل صرف نظر کردن از حقوق خودتان، فروش املاک و دارایی‌هایتان یا تهیه پول به روش‌های مختلف باشد. بعد از آن، باید به فکر بازسازی کسب و کار خود بوده و یا با مشاوران مالی جلسه داشته باشید تا شما را در این زمینه راهنمای کنند.

9- صندوق اضطراری ندارید

کنار گذاشتن مقداری پول برای هزینه‌های غیر منتظره و به اصطلاح روز مبادا نه فقط به مالکان کسب و کار بلکه به هر کسی توصیه می‌شود. اگر پولی برای هزینه‌های غیر قابل پیش‌بینی و غیرمنتظره کنار نگذاشته باشید، مجبورید به کارهایی همچون گرفتن وام و حد اعتبار متوسل شوید.

چگونه جلوی این اتفاق را بگیریم: ساده‌ترین راه‌اش این است که یک صندوق اضطراری تشکیل دهید تا به طور خودکار کار پس‌انداز را برای شما انجام دهد. بخشی از حقوق یا سودتان به طور خودکار در حساب پس‌انداز شما سپرده‌گذاری می‌شود. همچنین می‌توانید مقداری از پول خود را به طور خودکار از یک حساب وارد حساب دیگر نمایید برای مثال از حساب جاری کسب و کار به حساب پس‌انداز.

10- تصمیمات عاقلانه در خصوص استخدام‌ها یا برون‌سپاری‌ها اتخاذ نمی‌کنید

پرداخت حقوق‌ها بزرگترین هزینه یک کسب و کار محسوب می‌شود و استخدام‌های نادرست به این معنی است که شما باید دائماً مشغول آموزش کارمندان جدید باشید و این برای شما هزینه زیادی خواهد داشت. برون سپاری کارها می‌تواند تا حدی به نفع شما باشد اما در این کار زیاده‌روی نکنید چون می‌تواند هزینه اضافی را به شما تحمیل کند.

چگونه جلوی این اتفاق را بگیریم: بسیار به نفع شما خواهد بود که کارمندانتان را نگه دارید؛ پس از همان ابتدا درست عمل کنید و کارمندانی را استخدام نمایید که متناسب فرهنگ شرکت شما باشند.

11- امور مالی شما آشفته است

شاید حسابداری جزو الویت‌های شما نباشد اما بدانید که اگر می‌خواهید مالک یک کسب و کار موفق باشید، این کار از ضروریات به شمار می‌آید. اگر حساب و کتاب‌هایتان مرتب و سازمان یافته باشند راحتتر می‌توانید ادعای خود را در مورد کسری بودجه یا سرمایه‌گذاری مطمئن اثبات کنید.

چگونه جلوی این اتفاق را بگیریم: یک حسابدار یا مدیر مالی  استخدام کنید. آن‌ها می‌دانند که چگونه اسناد مالی را سر و سامان دهند. می‌توانید آن‌ها را پاره وقت یا در صورت نیاز استخدام کنید.

12- توصیه‌های مالی درستی دریافت نمی‌کنید

در کل، یک فرد حرفه‌ای استخدام کنید که شما را در خصوص آخرین قوانین مالیاتی بروز نگه دارد و از نظر مالی شما را به مسیر درستی هدایت نماید، به این ترتیب می‌توانید با آگاهی تصمیم بگیرید.

چگونه جلوی این اتفاق را بگیریم: اگر این توصیه‌ها گیج‌کننده هستند؛ احتمالاً فرد مشاوره دهنده علایق و منافع مشترکی با شما دارد و اگر مشاوره‌های نا خواسته‌ای را دریافت می‌کنید، مطمئن باشید که قصد دارند شما را فریب دهند. برای مشاوره به سراغ منابع آنلاین و افراد مطمئن بروید

بدون دیدگاه

با عرض پوزش، فرم نظر در این زمان بسته است.