Contact the company:

02143489111

Contact sales:

02143489137

Contact support:

02143489148

02143489149

Company working hours:

Saturday to Wednesday from 9:00 to 17:00

Thursday from 9:00 to 13:00

Address :

No. 7, Unit 1, Sam St.,14 East St., Beyhaghi Blvd., Argentina Square, Tehran

موقع مشکلات لبخند بزنید ، چون ما در کنار شما هستیم .

با ما در شبکه‌های اجتماعی به روز باشید

02143489187

info@sirvansystem.com

کاربرد RFID در صنایع هوایی

کاربرد RFID در صنایع هوایی

صنعت هوایی در عملیات چند منظوره، از سیستم ردیابی RFID بهره می گیرد. در سالهای اخیر استفاده  از سیستم ردیابی RFID در صنعت هوانوردی افزایش یافته است. RFID قادر است بدون نیاز به خط دید و با بهره گیری از امواج رادیویی برای برقراری ارتباط، شناسایی را انجام دهد. صنعت هوانوردی، که در آن خط دید قابل دسترس نیست، بررسی حجم عظیم ساک های دستی در مدت زمان کوتاه، یک پلت فرم کامل برای پذیرش فناوری های جدید و کارآمد تر فراهم می کند. RFID نه تنها در کنترل ساک های دستی بلکه در صنعت نیز جایگاه ثابتی به دست آورده است.

کاربرد RFID در صنایع هوایی

جستجوی کالا

اولین کاری که مسافر هنگام ورود به فرودگاه انجام می دهد، چیست؟ ثبت پرواز و تحویل چمدانها. اگر از یک مسافر معمولی درباره موارد استفاده RFID در صنعت هوانوردی پرسیده شود، به احتمال زیاد جواب او “جابجایی چمدان ها” خواهد بود. اغلب اوقات چمدان ها به دست مسافر دیر می رسد یا اینکه بطور کلی گم می شود. این یک تصور عمومی است و یک واقعیت است که RFID  شایع ترین کاربرد را در این حوزه دارد.

در حمل و نقل بار مسافر، حجم چمدانها بسیار بالاست و در نتیجه بازده کار یدی  به حداقل می رسد. اولین سیستم  RFID در فرودگاه هنگ کنک در سال 2008 راه اندازی شد، از آن زمان این سیستم بطور مستمر اجرا می شود. اصلی ترین دلیل انتخاب RFID مربوط به ارتقا خدمات مسافربری، افزایش کارایی عملیات، کاهش کار یدی است، زیرا جستجوی چمدان های گمشده همیشه به صرفه تر از پرداخت خسارت آنهاست.

وقتی که سخن از صرفه جویی در هزینه به میان می آید، فرودگاه هنگ کنگ، یکی از پیشگامان استفاده از RFID در ردیابی چمدان ها، بیان می کند که به طور متوسط هزینه جابجایی چمدانها با استفاده از RFID،

4 تا 7 دلار کاهش یافته است. در پروازهای رابط، مسئله بسیار مهم اینست که بار و مسافر در یک پرواز باشند. البته گاهی به این شکل نیست. گاهی اوقات مسافر بدون بار پرواز می کند، و اگر مسافر پرواز رابط  را از دست دهد چمدانش باید از هواپیما خارج شود.

فرودگاه هلسینکی فنلاند، فرودگاه محبوبی برای پروازهای رابط است، بنابراین آنها تصمیم گرفتند RFID را برای یک دلیل خاص و مشخصی استفده کنند. برای مثال، آنها حجم زیادی از چمدان ها را از فرودگاه هنگ کنگ و فرودگاه Schiphol (هلند)، که هر دو از RFID استفاده می کنند، دریافت می کنند. اجرای RFID در فرودگاه هلسینکی، لینک گم شده برای چمدان هایی که از این مقاصد می آیند، را به همراه کارایی بالای ترمینال و زمان اتصال فوق سریع ارائه می دهد.

 کاربرد RFID در صنایع هوایی

بر فراز  بال ها

برای به پرواز درآمدن هواپیما، نیاز به اجرای چندین عملیات همزمان است. علاوه بر چک بار مسافر،RFID  می تواند در مدیریت دارایی و خدمات زمینی نیز اعمال شود. خدمات و بهسازی پرسنل از ابزار و تجهیزاتی بهره می برند، که می توانند برچسب RFID داشته باشند و سپس زمانی که گم شدند به راحتی ردیابی شوند.

برای ساده تر شدن روند خدمات خشکشویی، می توان بر لباس کارکنان برچسب UHF زد. پس از اینکه کارمندان لباس های خود را برای شستشو به خشکشویی تحویل می دهند، لباس ها طبقه بندی شده، شسته شده و پس از آن به جای مناسب تحویل داده می شوند. می توان مشاهده کرد که هیچ لباسی گم نمی شود و لباسهایی که صدمه دیده اند می توانند جایگزین شوند.

تنها چمدانها نیستند که از محل حمل بار، داخل و خارج می شوند. محموله های “عادی” را نیز می توان برچسب زد، تا باعث بهبود در عملیات شوند. علاوه بر این، برچسب زدن قطعات حمل و نقل ، حمل و نقل الکترونیک (IAT) را نیز فعال می سازد. یکی دیگر از چیزهایی که  در هواپیما، ناگزیر به ذهن خطور می کند، خدمات پذیرایی RFID است، که می تواند در صرفه جویی چرخ دستی های مواد غذایی و اتصال بخش رژیم غذایی خاص به مسافر کمک کند. ردیابی پرسنل نیز یک راه نظارت بر کیفیت خدمات زمینی است. شناسایی افرادی که در منطقه خدمات زمینی فعالیت می کنند، تضمین می کند که هیچ فرد غیر مجازی در منطقه وجود ندارد.

ایمنی مسافر

 RFID همچنین می تواند برای ارتقا ایمنی استفاده شود. در هواپیما، جلیقه نجات در یک مکان دشوار، زیر صندلی قرار دارد. اگر شما مجبور باشید هر جلیقه نجات را به طور جداگانه کنترل کنید، اعلام موجودی از جلیقه نجات هایی که در داخل هواپیماست کار بسیار سختی است. هنگام استفاده از RFID، اعلام موجودی می تواند در راهرو نیز انجام شود. این امر همچنین در تعمیر و نگهداری و کنترل درجه ایمنی هواپیما، تجهیزات ایمنی مانند ماسک و اکسیژن بدون  اینکه نیاز به باز بودن دریچه ای باشد، بکار گرفته شود. فرودگاه فرانکفورت کرکره های آتش، دربهای نسوز، آشکارسازهای دود و سایر تجهیزاتی که نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارد را نصب کرده است. به منظور نظارت بر کار پرسنل خدمات، فرودگاه فرانکفورت راه حلی مبتنی بر RFID اجرا کرده است. آنها یک اپلیکیشن موبایل، برای تکنیسین هایی که با سیستم مدیریت دارایی فعلی خود یکپارچه شده اند، ارئه داده اند.

نتایج حاصل از اجرای این سیستم، شناسایی بهتر وضعیت واحدهای مورد نیاز به تعمیر، ارائه خدمات بهتر برای تعمیر و نگهداری و بهبود کیفیت فرآیندهاست، که در مجموع، ایمنی پرسنل و مسافران را افزایش می دهد.
با RFID، برای شما یک پرواز امن آرزو می کنیم.

کاربرد RFID در صنایع هوایی 

بدون دیدگاه

با عرض پوزش، فرم نظر در این زمان بسته است.