Contact the company:

02143489111

Contact sales:

02143489137

Contact support:

02143489148

02143489149

Company working hours:

Saturday to Wednesday from 9:00 to 17:00

Thursday from 9:00 to 13:00

Address :

No. 7, Unit 1, Sam St.,14 East St., Beyhaghi Blvd., Argentina Square, Tehran

موقع مشکلات لبخند بزنید ، چون ما در کنار شما هستیم .

با ما در شبکه‌های اجتماعی به روز باشید

02143489187

info@sirvansystem.com

هند هلد چیست ؟

PDA یا Hand-held به عنوان کامپیوتر جیبی، Palmtop یا Mobile Computer شناخته می شود و فروش آن همچنان در حال افزایش است. مهمترین مورد استفاده این دستگاه ها، مدیریت اطلاعات شخصی یا اصطلاحا Personal Information Management (PIM) می باشد. دستگاه های مدیریت اطلاعات شخصی (PIM)، به دستگاه های پیشرفته با ارتباطات بی سیم تبدیل شده اند. اکثر این دستگاه ها با قلم کار می کنند و حتی تعدادی از آنها قابلیت تشخیص صدا را نیز دارند. تعریف “PDA” شامل پیجرهای “هوشمند”، لوازم اینترنت، کامپیوتر های palm-size  palm)به معني کف دست است و منظور اشاره به کامپيوتر هاي کوچکي است که در کف دست قرار ميگيرند) و کامپیوترهای پوشیدنی می باشد.

هند هلد چیست ؟

هند هلد چیست ؟

PDA یا Hand-held به عنوان کامپیوتر جیبی، Palmtop یا Mobile Computer شناخته می شود و فروش آن همچنان در حال افزایش است. مهمترین مورد استفاده این دستگاه ها، مدیریت اطلاعات شخصی یا اصطلاحا Personal Information Management (PIM) می باشد. دستگاه های مدیریت اطلاعات شخصی (PIM)، به دستگاه های پیشرفته با ارتباطات بی سیم تبدیل شده اند. اکثر این دستگاه ها با قلم کار می کنند و حتی تعدادی از آنها قابلیت تشخیص صدا را نیز دارند. تعریف “PDA” شامل پیجرهای “هوشمند”، لوازم اینترنت، کامپیوتر های palm-size  palm)به معني کف دست است و منظور اشاره به کامپيوتر هاي کوچکي است که در کف دست قرار ميگيرند) و کامپیوترهای پوشیدنی می باشد.

موبایل کامپیوترها به ما اجازه می دهند تا مقدار زیادی از اطلاعات را در یک پکیج کوچک همراه داشته باشیم؛ یک “کتابخانه سیار” با مجموعه ای از اطلاعات که همیشه در دسترس است، چیزی که در دهه گذشته غیر ممکن بود.

اپل اولین PDA  را با نام نیوتن، در سال 1993 روانه بازارکرد. در سال 2000، حدود12 میلیون دستگاه PDA در سراسر جهان فروخته شد. انتظار می رود این عدد همچنان در حال حاضر افزایش باشد، و در سالهای آینده فروش PDA از فروش کامپیوترهای رومیزی که در سال به فروش می رسند، سبقت خواهد گرفت. همچنین استفاده ازPDA  ها در پزشکی به صورت تصاعدی افزایش می یابد.

Hand-held یا PDA عمدتا” از دو نوع سیستم عامل استفاده می کند:  Palm OS یا Pocket PC. سیستم عامل Palm OS، به حافظه کمتری نیاز داشته و دارای سرعت بیشتری می باشد. اغلب کاربران نیز از سادگی استفاده از سیستم عامل  Palm ابراز رضایت می نمایند. سیستم عامل Pocket PC نمایشگرهای رنگی، نسخه های خاصی از نرم افزارهای  Word،Excel  و سایر دستگاهها نظیر  (Built-in MP3 player,MPEG movie Player) را ساپورت می نماید. کامپیوتر جیبی بطور کلی عنوان محبوب ترین PDA ها را دارد، و بیشترین محبوبیت را بین کاربران دارا می باشد؛ بنابراین در این مقاله بیشتر به آنها می پردازیم، که شامل بررسی تاریخچه PDA، مسائل مربوط به خرید ، ویژگی های خاص و تفاوت مهم بین سیستم عامل Palm OS))  و  سیستم عامل Pocket PC  2002 می باشد. بطور کلی سیستم عامل  Pocket PC متعلق به شرکت مايکروسافت است و 49 درصد سهم بازار را  به خود اختصاص داده و همچنان در حال افزايش است. سیستم عامل Palm OS  متعلق به شرکت PalmSource می باشد و داراي 14 درصد سهم بازار است که سهم آن همچنان درحال کاهش است.

تاریخچه Hand-held 

دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه یوتا ، آلن کی، در سال 1970 برای اولین بار Hand-held  را توصیف کرد. این كامپیوتر در واقع یك نوت‌بوك قابل حمل بود كه صفحه نمایشی تخت داشت، به ‌طور بی‌سیم به شبكه متصل می‌شد و هارددیسك پرظرفیتی را حمل می‌كرد. دستگاهی که او توصیف کرده، Dynabook  نامیده شد. نمونه اولیه Dynabook  در سال 1970 درمرکز تحقیقات پالو آلتو (PARC)، توسط شرکت Xerox ساخته شد، اما هرگز وارد بازار نشد.

جان اسکالی، مدیر عامل و رئیس اسبق اپل، اولین بار اصطلاح “PDA”  را تعریف کرد. اولین PDA به نام نیوتن مسیج پد (Newton MessagePad)، در سال 1992 توسط شرکت اپل توسعه و معرفی گردید و در سال 1993 به بازارعرضه شد. نیوتن یک محصول انقلابی بود، که یک بازار جدید را ایجاد کرد و 80،000 دستگاه را در سال 1993 به فروش رساند. این اولین دستگاهی بود که شامل تشخیص کاراکتر برای داده ورودی، قابلیت تشخیص دست خط بطور محدود و پشتیبانی از مادون قرمز بوده است. این تکنولوژی برای تولید مقرون به صرفه نبود، بنابراین اپل تصمیم گرفت در سال 1998 پس از انتشار چندین مدل بازار PDA را ترک کند.

هند هلد چیست ؟ 

مایکروسافت به سرعت اهمیت بازار PDA  را درک کرد و در سال 1996، سیستم عامل ویندوز CE را روانه بازار کرد. این حرکت مهم که بسته به سایر شرکتهای تولید کننده سخت افزار، نرم افزار تولید کند؛ توسط مایکروسافت عملی شد. تلاش مایکروسافت برای “پورت”  سیستم عامل ویندوز دسکتاپ به دستگاه PDA  بود که در ابتدا موفقیت آمیز نبود. تصمیم جدی مایکروسافت برای افزایش رونق بازار کامپیوتر های palm-size با تولید دستگاه هایی بدون صفحه کلید کوچک بود. این دستگاه ها، مشکلات مشابه ای همچون طول عمر کوتاه باتری، ثبات، و synchronization یا به روز رسانی اطلاعات با سایر دستگاه های دیجیتالی داشتند. سیستم عامل بسیار پیشرفته کامپیوتر های جیبی در اوایل سال 2000 منتشر شد، و به دنبال آن در اواخر سال 2001 ، سیستم عامل Pocket PC 2002  منتشر گشت.

در سال 1999، Palm با بیش از 5 میلیون کاربر، 70 درصد از بازار PDA را در دست گرفت. طول عمر بیشتر باتری و رابط بصری کاربر سیستم عامل Palm ، محبوبیتش را بیش از دستگاه های اولیه که ویندوز CE  داشته اند، افزایش داد. اما پیشرفت قابل توجه Windows Pocket PC 2002، سهم سیستم عامل Palm را کاهش داد، زیرا بازار سرمایه گذاری به سمت تکنولوژی بی سیم مانند بلوتوث، و ترکیب Hand-held  و موبایل پیش می رود.

خصوصيات بارز 

در حال حاضر چند امکان جزو خصوصيات بارز Hand-held ها محسوب ميشوند که از آن جمله : نمايشگر لمسي – قابليت اضافه کردن حافظه به صورت Memory Card – WiFi و بلوتوث است. يکي ديگر از قابليت هاي مهم Hand-held ها Synchronization يا به روز رساني اطلاعات با ديگر دستگاه هاي ديجيتالي است. اين قابليت باعث ميشود تا اطلاعات شما مانند دفترچه تلفن با کامپيوتر شخصي به روز رساني خودکار شود و اطلاعات همزمان در هر دو دستگاه وجود داشته باشد. در Hand-held ها امکان نصب و اضافه کردن امکانات و نرم افزار هاي جديد نيز وجود دارد.

امروزه در اغلب کشورهای پیشرفته از note و یا organizer در موارد متعددی استفاده می شود. با استفاده از دستگاههای فوق هر شخص دارای دفترچه آدرس، برنامه ریزی روزانه، لیست کارهایی که می بایست انجام دهد، دفترچه یاداشت، ماشین حساب، لیست پروژه ها و سایر گزارشات متنوع و مورد نیاز خود بوده در صورت لزوم قادر به استفاده سریع از آنان خواهد بود.

دستگاههای فوق دارای تمام امکانات لازم به منظور برنامه ریزی و سازماندهی فعالیت های رایج زندگی می باشند. طی سالیان اخیر دستگاه جدیدی با قابلیت های به مراتب بیشتری عرضه شده است که با استقبال چشمگیر خریداران مواجه شده است. عملکردPDA  در برخی موارد مشابه Organizer است، با این تفاوت که با استفاده از PDA می توان نامه های الکترونیکی خود را دریافت و یا به موسیقی گوش داد. میزان فروش PDA از زمان عرضه تاکنون یک رکورد تاریخی را ثبت کرده است .

دستگاه ورودی

در PDA، برای وارد کردن اطلاعات و دستورات، از روش های متفاوتی استفاده می شود. اکثر کامپيوترهای نوع Hand-held، از يک صفحه کليد خيلی کوچک و ظريف touch-screen بهره می گیرند. کامپيوترهای palm-Sized  از يک قلم مخصوص (استیلوس) و يک touch-screen همراه با يک برنامه «تشخيص نوشتار خطی» استفاده می نمايند. البته هر يک از مدل های فوق دارای مجموعه ای از دکمه ها برای روشن نمودن یا فعال کردن نمايشگر (و يا برنامه ها) می باشند.

نمايشگر کامپييوترهای Palm-sized، يک صفحه بسيار نازک چهار اينچی است که از آن، هم به عنوان دستگاه ورودی و هم به عنوان دستگاه خروجی استفاده می گردد. کامپيوترهای فوق برای نمايش اطلاعات از يک LCD استفاده می کنند. در قسمت بالای LCD  يک touch-screen وجود دارد که می توان با استفاده از قلم مخصوص و يا به روش ورود مستقيم داده، اطلاعات را وارد کرد.

عملکرد قلم

مختصات محلی که با قلم فشرده می شود با ایجاد میدان الکتریکی و ارسال آن به درایور تعیین می گردد. عملکرد درایور صفحه هم به این صورت است که به صورت مداوم (در هر ثانیه هزاران بار) تمام نقاط صفحه را پیمایش می کند. بدین ترتیب زماني که قلم با صفحه تماس برقرار می نمايد، روکش پلاستيکی موجود بر روی نمايشگر، کمی به سمت پايين حرکت می کند تا فشرده شده و با سطح شيشه ای تماس برقرار نمايد.

نمایشگر LCD

Hand-held دارای یک نوع خاص از نمایشگر LCD می باشند. برخلاف کامپیوترهای شخصی که نمایشگرهای LCD بعنوان دستگاههای خروجی مورد استفاده قرار می گیرند ، دستگاههای Hand-held از نمایشگرهای خود برای ورودی و خروجی استفاده می کنند. نمایشگرهای LCD دستگاههای PDA بمراتب کوچکتر از نمایشگرهای laptop است و از صفحات بزرگتری نسبت به کامپیوترهای Palm Sized بهره می گیرد.

نتیجه

انتخاب یک  Hand-held ایده آل برحسب کاربرد آن، منحصر بفرد می باشد. موارد استفاده از این دستگاه بسیار متفاوت است و باید هنگام انتخاب یک  Hand-held (PDA)  درنظر گرفته شود؛ همانطور که انتخاب یک کامپیوتر رومیزی، با تمام ویژگی ها، تنظیمات، تفاوت نمایشگرها، و تکنولوژی کلی، دشوار است. از آنجا که تکنولوژیPDA   به سرعت در حال پیشرفت است، پیش بینی مدل های بعدی دشوار است.

بدون دیدگاه

با عرض پوزش، فرم نظر در این زمان بسته است.