Contact the company:

02143489111

Contact sales:

02143489137

Contact support:

02143489148

02143489149

Company working hours:

Saturday to Wednesday from 9:00 to 17:00

Thursday from 9:00 to 13:00

Address :

No. 7, Unit 1, Sam St.,14 East St., Beyhaghi Blvd., Argentina Square, Tehran

موقع مشکلات لبخند بزنید ، چون ما در کنار شما هستیم .

با ما در شبکه‌های اجتماعی به روز باشید

02143489187

info@sirvansystem.com

آشنایی با دستگاه PDA

لغت PDA برای نخستین بار در 7 ژانویه 1992 توسط مدیرعامل وقت شرکت Apple آقای Jhon Sculley در نمایشگاه دستگاه های الکترونیکی مصرفی در لاس وگاس مطرح شد که به دستگاه Apple Newton اشاره میکرد. این لغت بعدها به صورت Palmtop و Palms نیز مطرح شد. Palm به معنی کف دست است و منظور اشاره به کامپیوتر های کوچکی است که در کف دست قرار میگیرند.

این دستگاه با نامهای Hand Held ،Mobile Computer ،Data Collector نیز در ایران مشهورند و در واقع کامپیوترهایی قابل حمل و کوچک با صفحات لمسی هستند که با استانداردهایی بسیار خاص به ویژه در بخش بدنه از لحاظ مقاومت در مقابل ضربه، سقوط، پاشش آب و… تولید می شوند و نیز قابلیت افزوده شدن امکاناتی نظیر اسکنر بارکد یک و دو بعدی، قرائتگر RFID، شبکه بیسیم، شبکه، و دوربین را دارا می باشند.

آشنایی با دستگاه PDA

در حال حاضر چند امکان جزو خصوصیات بارز PDA ها محسوب میشوند که از آن جمله نمایشگر لمسی- قابلیت اضافه کردن حافظه به صورت Memory Card -WiFi و بلوتوث است. یکی دیگر از قابلیت های مهم PDA ها Synchronization یا به روز رسانی اطلاعات با دیگر دستگاه های دیجیتالی است. این قابلیت باعث میشود تا اطلاعات شما مانند دفترچه تلفن شما با کامپیوتر شخصی به روز رسانی خودکارشود و اطلاعات همزمان در هر دو دستگاه وجود داشته باشد. درPDA ها امکان نصب و اضافه کردن امکانات و انواع نرم افزارها از جمله نرم افزار فروشگاهی آریا سیستم نیز وجود دارد.

بطور کلی می توان در هر جایی که نیاز به جمع آوری و پردازش اطلاعات به صورت مکانیزه باشد، از این دستگاه استفاده نمود. از جمله کاربردهای این دستگاه ها می توان در زمینه های فروش مویرگی، ردیابی سیستم پخش مویرگی، انبارداری، انبار گردانی، مدیریت موجودی، اتوماسیون فروش، آمارگیری، رهگیری محصول، بسته یا مدارک، بازرسی، خدمات پس از فروش و بسیاری از حوزه های دیگر نام برد با استفاده از PDA می توانیم سرعت و دقت کار واحدهای هر سازمان را افزایش داده و درصد اشتباهات و مغایرات را کاهش دهیم که باعث صرفه جویی قابل ملاحظه ای در زمان و هزینه های عملیاتی خواهد شد.

در حال حاضر اکثر واحدهای صنعتی، تولیدی، بازرگانی و خدماتی با استفاده از نرم افزارهای کاربردی در محیط کامپیوتر و بانکهای اطلاعاتی کارامد، مجموعه فرایندهای عملیاتی دفاتر ستادی خود را مکانیزه نموده اند، لیکن بخشهای در حال حرکت این سازمانها غالبا با استفاده از روشهای دستی فعالیت خود را به انجام رسانده و نتایج آن را بر روی فرم ها و گزارشات مختلف به دفاتر ستادی منتقل می نمایند. به منظور پاسخگویی به این نیاز، شرکت آریا سیستم به عنوان مرکز فروش و خدمات پس از فروش و نماینده انحصاری پی دی ای صنعتی در ایران با ارائه راه کارهای جامع، علمی و نوین مبتنی بر تکنولوژی های مدرن، افزایش سرعت عمل، کاهش خطای انسانی و تسهیل فرآیندها را برای مشتریان خود به ارمغان می آورد.

کاربرد PDA در انبار

عملیات ورود و خروج کالا، چیدمان نظام مند کالا در قفسه و از همه مهمتر انبارگردانی اموری است که به صورت روزمره و یا دوره ای در انبار انجام می شود و با استفاده از دستگاه پی دی ای علاوه بر حذف کاغذ و قلم، در هر لحظه و یا هر زمان که نیاز به اطلاعات و موجودی انبار باشد، به راحتی امکان دسترسی به آنها وجود دارد و زمان عملیات انبارگردانی درصد خطاهای انسانی به طرز قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

آشنایی با دستگاه PDA

ثبت سفارش

در برخی از فروشگاه ها همچون فروشگاه های لوازم خانگی، مبلمان، بلوریجات و کالای لوکس، با توجه به عدم امکان ارائه کالا به مشتریان در محیط فروشگاه، فروشندگان با استفاده از پی دی ای نسبت به ثبت سفارشات به صورت الکترونیکی در محیط فروشگاه اقدام نموده و سفارشات در لحظه توسط شبکه بی سیم به انبار و سیستم صندوق انتقال پیدا می کند، تا مشتریان با مراجعه به صندوق و تسویه وجه فاکتور، کالا را از انبار دریافت نمایند. در فروشگاه های بزرگ یکی از معضلات عمده، تغییرات مکرر قیمت و کنترل و تعویض برچسب های قیمت قفسه است، با استفاده از امکانات پی دی ای همچون شبکه بی سیم و اسکنر بارکد مسئولین فروشگاه می توانند با خواندن بارکد کالاها و بازخوانی قیمت جدید و شرح کالا نسبت به کنترل برچسب های قیمت اقدام نموده در صورت نیاز به تغییر برچسب با استفاده از موبایل پرینتر نسبت به چاپ برچسب جدید اقدام نمایند.

آشنایی با دستگاه PDA

مدیریت خدمات

یکی از کاربردهای اصلی پی دی ای در زمینه مدیریت خدمات می باشد که می توان در این حوزه مدیریت خدمات پس از فروش، مدیریت تعمیر و نگهداری ناوگان هوایی، ریلی و دریایی، کنترل تاسیسات، مدیریت خدمات مالی، آموزشی، انتظامی می توان نام برد.

کنترل قیمت

در فروشگاه های بزرگ یکی از معضلات عمده، تغییرات مکرر قیمت و کنترل و تعویض برچسب های قیمت قفسه است، با استفاده از امکانات پی دی ای همچون شبکه بی سیم و اسکنر بارکد مسئولین فروشگاه می توانند با خواندن بارکد کالاها و بازخوانی قیمت جدید و شرح کالا، نسبت به کنترل برچسب های قیمت اقدام نموده در صورت نیاز به تغییر برچسب با استفاده از موبایل پرینتر نسبت به چاپ برچسب جدید اقدام نمایند.

PDA بهمراه نرم افزار رستورانی آریا سیستم ابزاری است قدرتمند برای گارسون یا مهماندار که امکان سفارش گیری از سر میز مشتری و ارسال همزمان سفارش به آشپزخانه را مهیا می سازد. سادگی، امنیت، سرعت در سفارش گیری، جلوگیری از خطا و بهره وری بهتر از زمان و پرسنل از ویژگیهای نرم افزار سفارش گیری آریا سیستم با PDA می باشد.

امکانات و ویژگی های اصلی نرم افزار سفارش گیری آریا سیستم با PDA

  • کاربری بسیار ساده و آسان
  • امکان تعریف نام کاربری و کلمه عبور برای هر گارسون
  • ارسال پرینت به آشپزخانه به محض دریافت سفارش
  • امکان ارسال فاکتور مشتری به پرینتر صندوق
  • امکان چاپ فاکتور به وسیله پرینتر کمری همراه
  • امکان چاپ بیجک توسط پرینتر کمری
  • امکان ثبت جابه جایی مشتری از یک میز به میز دیگر
  • اتصال به کامپیوتر از طریق امواج WIFI
بدون دیدگاه

با عرض پوزش، فرم نظر در این زمان بسته است.